Direktlänk till inlägg 10 oktober 2012

Frost

Av Natalja - 10 oktober 2012 21:59

Japp, i morse var det vitt ute och vääääldigt kallt!

Nä, inge snö.... bevare oss väl! Men en hel del frost   

Termometern visade 2 grader när vi traskade ut för att kissa hundar och mata hästar.

Tycker nog att kylan hängde i hela dagen, trots att solen sken hela förmiddagen.

När det började bli kväller och solen gått i moln för länge sen, ja då var det burrigt igen!


Vad värmer en kall rumpa bäst? Jo en varm hästkropp!

Jag gjorde det enkelt för mig och tog bara med mig hjälm, träns och ett spö in i hagen.

Fångade Latin och klädde på honom tränset. Hjälmen satt redan på plats.

Hittade en lämplig uppstignings plats och satte mig tillrätta på den brune valacken.


Vi gick bort till den bortre delen av hagen, hade tänkt att stänga in de små men samtidigt tycker jag det är nyttigt för Walle att vara med när jag rider Latin. Tur att jag tog pisken med mig, den hjälper oss att hålla klåfingringa unghästar på avstånd   

Walle är inte så farlig, han står mest i vägen. Men den lille svarte, han vill hela tiden bita Latin i haserna när jag rider. Konstigt för han gör ju aldrig det annars!!

Det blev ett 25 minuterspass med många övergångar och skolor. Otroligt va lätt det är utan sadel men samtidigt svårare att hålla balansen. Nyttigt!!

Allt funkade väldigt bra, han var enormt lyhörd och det blev inga missuppfattningar alls.
Så roligt att kunna rida så mjukt och smidigt på en så gammal och stel pensionärshäst!
Tror nästan jag får be Roger filma oss igen, för en sak är i alla fall säker.... han rör sig 10 gånger bättre än för 2 år sen. Å då gick han ändå på Butta!


Oj, jag höll nästan på att glömma   

Det är ju den 10:e oktober, det är Xeras födelsedag!!

Gammeltackan fyller ju 12 år   


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards