Direktlänk till inlägg 12 maj 2013

ÄNTLIGEN!

Av Natalja - 12 maj 2013 22:30

Efter ca två veckor som "släplös" och bara en vecka innan jag verkligen behöver ett... är jag änteligen släpägare igen.

Visst har jag en hel hög med snälla vänner som erbjudit sig att låna ut sina släp men det är ändå alltid bäst att ha sina egna prylar (ska jag säga som lånar hästar till höger och vänster)


När morgonsysslorna var gjorda, jag mockade och packade hö medans Roger tvättade bilen, styrde vi kosan mot skånelandet. Målet var Viken, en liten fiskareby utanför Helsingborg.

Ja, ingen av oss har varit där tidigare så nästan en liten liten semestertur.


Bild från Wikipedia

 


En trevlig fikastund följt av mer trevligt prat avslutades med att släpet kopplades bakom Passaten och jag satte mig bakom ratten. Så rullade ekipaget hemåt mot Blekinge igen.
En rastlös vovve och ett barn med spring i benen fick oss att stanna till vid Sofiero och ta en promenad i den vackra bokskogen.

På parkeringen hann jag med att fota det flotta ekipaget.


 


Visst passar det fin fint ihop   

Min lycka är gjord, min önskan är uppfylld!!

Äntligen ett boggiesläp.

Äntligen ett BOJsläp.

Äntligen dörrar bak och panikbommar fram!
Nu kan jag ut och åka med den långbente grå utan att vara nervös att han trasslar in sig i något.

Att släpet dessutom är i toppskick med kamera var ett STORT plus!

Hoppas bara att Latin å hans yngre polare gillar det lika mycket som jag.

Men det vågar jag nästan svära på att de kommer göra.

Den var som en dröm att dra.

En del släp hoppar och skuttar när de är tomma (andra när det är häst i)

men detta märkte jag knappt av!


Apropå hästar och nästa veckas kurs så får det nog "bara" bli Latin och Bella jag rider.

I mitt växande tillstånd vill jag inte utmana ödet och rida någon annan piggelin.

Men skulle det komma ett erbjudande angående någon snäll och trevlig häst kanske jag inte kan tacka nej   

Tanken är i alla fall att Latin får gå ett pass på lördagen och Bella ett på lördag å även det på söndagen.


Nä hä... Nu är det verkligen dags att gå å SOOOOOOOVA!


 
 
Maria

Maria

13 maj 2013 10:24

Åh vad jag blir avundsjuk!!

Jag vill också ha ett boggisläp från BOJ med dörrar bak, panikbommar fram och kamera!! Lyllo dig :D

http://zirrit.blogg.se

Natalja

21 maj 2013 23:04

Jag är fortfarande som ett barn på julafton och kan knappt fatta att släpet är mitt!
Nu ska jag bara lastträna Walle så vi kan ut och åka lite :)

 
Ingen bild

E-K

13 maj 2013 16:39

Super flott ekipage! Jag är med helt såld på BOJ och längtar till tag kan köpa ett nytt fint som ditt! :)

Guling står alltid till ditt förfogande! ;)

Natalja

21 maj 2013 23:02

Åh! Ett sånt erbjudande kan jag ju inte tacka nej till! Han får gärna hänga med nästa kurs : )

 
rackemarie

rackemarie

14 maj 2013 11:10

Grattis till det fina släpet. BOJ är alltid BOJ. Vi är mycket nöjda med vårt Boj-släp också, men har haft lite funderingar på att uppdatera årsmodell så småningom. Gärna med dörrar och kamera ;)

http://rackemarie.bloggagratis.se

Natalja

21 maj 2013 23:00

Tack!
Ja visst är Boj i en klass för sig.
Är såååå nöjd att jag äntligen fick möjligheten att byta upp mig till drömtransporten.

 
Ingen bild

Liv

14 maj 2013 12:17

I Viken är jag född och har bott heeeela mitt liv :o) Huset till höger på bilden är mina kusiners sommarhus och oj så många sommardagar jag tillbringat där :) Hoppas ni hade härligt! Jag själv älskar Viken och är där en del nu med eftersom vår båt ligger där!

Hur mår du? Gjort ultraljud? Jag var på TUL igår och i magen skådades en gosse :) Stor och präktig :)

Kram kram från tjockisen :)

Natalja

21 maj 2013 22:58

Nä men! Vilket sammanträffande :)
Det var en underbar liten "by"
Du kanske till o med känner förra ägaren till släpet?

Nu mår jag rätt så bra, har äntligen blivit av med illamåendet! Ska göra ultraljud nästa torsdag. Va roligt!! En liten pojk *love*
Det är snart dags va?
Många kramar till er alla tre från den växande tjockisen ;)

 
Ingen bild

Liv

14 maj 2013 12:19

Haha! Jag blev så till mig i trasorna att jag glömde läsa vidare!!! GUUUD vilket snyggt släp!!! Vrålsnyggt! Och supersnyggt ekipage! Kramkram

Natalja

21 maj 2013 22:53

Taaaaaaaaaaack! ha ha! Ja så kan det gå :)
kramelikram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards